Green Key - Πως θα ανταπεξέλθει το τουριστικό μας προϊόν στις διεθνείς τάσεις

Ο ανταγωνισμός στον τουρισμό είναι μεγάλος. Το τουριστικό προϊόν των “3 S” (Sun, Sea & Sex) που πουλάμε τόσα χρόνια και νομίζαμε πως θα ήταν για πάντα αρκετό να μας φέρνει κόσμο, έχει αρχίσει να παρακμάζει, και το βιώνουμε όλοι καθημερινά. Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν ώστε να κάνουμε το προϊόν μας ανταγωνιστικό; Η λύση είναι πολύ απλή. Θα πρέπει να κάνουμε αυτό που κάνουν όλες επιχειρήσεις: Να παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και τις διεθνείς τάσεις (trend watching).

Αν λοιπόν κάποιος αρχίσει να αναζητά τα trends των ημερών μας, μέσα σε ελάχιστα λεπτά θα καταλάβει πως η «μόδα» είναι μια:το περιβάλλον. Όλος ο κόσμος ασχολείται με το περιβάλλον. Οι περισσότεροι το θεωρούν ύψιστης προτεραιότητας, και κάποιοι νομίζουν πως είναι όλα μια παγκόσμια σκευωρία. Είτε συμφωνούμε είτε όχι, το θέμα μας είναι το εξής: Ότι ο κόσμος στο εξωτερικό δέχεται καταιγισμό πληροφοριών για την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα μέσα του 1990, και το έχει πλέον αποδεχτεί. (Στην Ελλάδα η τάση αυτή έφτασε πρόσφατα βέβαια, αλλά το έχουμε συνηθίσει αυτό αφού όλα φτάνουν εδώ με μια μικρή… καθυστέρηση).

Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε δεκάδες οικονομικούς λόγους για τους οποίους μας συμφέρει να στραφούμε προς τα εκεί, αλλά θα μείνουμε στο γεγονός πως η μόδα προστάζει περιβάλλον, και θα πρέπει να το ακολουθήσουμε.

Το τουριστικό μας προϊόν αυτή την στιγμή είναι παλιομοδίτικο. Είναι ακριβώς σαν να έχουμε ένα

κατάστημα ενδυμάτων, και να πουλάμε ακόμα ρούχα από τη δεκαετία του ’80. Όχι μόνο τα πουλάμε, αλλά τα έχουμε ακόμα στην βιτρίνα, να κάθονται εκεί ξεθωριασμένα από τον ήλιο που τα χτυπάει τόσα χρόνια. Το να καθόμαστε και εμείς να τα κοιτάμε, και να απορούμε γιατί δεν τα αγοράζει κανείς, δεν ωφελεί σε τίποτα. Το να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και να κατηγορούμε μέχρι και τον Ερμή σε συνδυασμό με την Αφροδίτη που πέρασε πάνω από τον αστερισμό της Κασσάνδρας, πάλι δεν ωφελεί σε τίποτα.

Οπότε, τι κάνουμε τώρα; Ακολουθούμε και εμείς την μόδα. Δεν χρειάζεται να κάνουμε ριζική ανακαίνιση. Απλά πρέπει να ενσωματώσουμε την μόδα αυτή στο προϊόν που ήδη πουλάμε, και να βάλουμε αυτό στην βιτρίνα.

Καλή η θεωρία θα λέτε, αλλά στην πράξη πως το κάνουμε; Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε, αλλά όλα αυτά μπορούν να συγκεντρωθούν σε μια ολοκληρωμένη λύση. Η λύση αυτή είναι το “Green Key” («πράσινο κλειδί»).

Τι είναι λοιπόν το Green Key;
To «The Green Key», είναι ένα διεθνές βραβείο, ένα σήμα ποιότητας (eco-label) για τον τουρισμό και για τουριστικές μονάδες. Οι ενδιαφερόμενοι τουριστικοί επιχειρηματίες οφείλουν να τηρούν ορισμένες απαιτήσεις οικολογικής χροιάς, που αναβαθμίζουν το τουριστικό τους προϊόν. Σε αντάλλαγμα, αποκτούν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το σήμα (eco-label) για το marketing της επιχείρησής τους.

Καθώς το βραβείο Green Key είναι ένα οικολογικό σήμα για τον τουρισμό, καλύπτει έναν αριθμό διαφορετικών κατηγοριών αυτού του τομέα. Η επιβράβευση με το σήμα Green Key προϋποθέτει την τήρηση αριθμού οικολογικών απαιτήσεων, των κριτηρίων δηλαδή του προγράμματος.

Ποια είναι τα κριτήρια του Προγράμματος;

Τα κριτήρια εστιάζουν στην περιβαλλοντική διαχείριση της τουριστικής μονάδας και στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, που πρέπει να οργανώνεται και να πραγματοποιείται για τους επισκέπτες, το προσωπικό, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της μονάδας που βραβεύεται με το GREEN KEY, και ει δυνατόν, για την τοπική κοινωνία επίσης, μέσα στην οποία η μονάδα λειτουργεί.

Kαλύπτουν τομείς που σχετίζονται με: κατανάλωση ενέργειας, κατανάλωση νερού, διαχείριση απορριμμάτων, χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων προσωπικής καθαριότητας και απορρυπαντικών, ποιότητα τροφής και ποτών, μετατροπή των ελεύθερων χώρων σε χώρους πρασίνου, περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Σε ποιους απευθύνεται;
Ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εστιατόρια, ξενώνες, κέντρα αναψυχής, χώρους κατασκήνωσης, συνεδριακά κέντρα.

Ποιος είναι υπεύθυνος του προγράμματος;

Το Green Key δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, γνωστό ως FEE (Foundation for Environmental Education), μια διεθνή μη κυβερνητική οργάνωση με αποστολή την περιβαλλοντική εκπαίδευση ανα τον κόσμο. Διεθνής συντονιστής και διαχειριστής του Green Key είναι ως FEE ενώ εθνικός συντονιστής του προγράμματος για την Ελλάδα είναι Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Ποια είναι τα οφέλη για τη βραβευμένη με το GREEN KEY τουριστική μονάδα;
* Εξοικονόμηση ενέργειας
* Εξοικονόμηση νερού
* Υπεύθυνη διαχείριση αποβλήτων
* Μείωση απορριμμάτων και σωστή διαχείρισή τους
* Μείωση κατανάλωσης υλικών καθαρισμού
* Καλύτερη περιβαλλοντική εικόνα της μονάδας
* Καλύτερο περιβάλλον για τους επισκέπτες και εργαζομένους
* Προβολή της μονάδας μέσα από τουριστικά έντυπα και σχετικά αφιερώματα στον ηλεκτρονικό τύπο
* Πλεονεκτήματα marketing για τη μονάδα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
* Οφέλη για την τουριστική μονάδα
* Προβολή της μονάδας μέσα από τους ιστοχώρους της ΕΕΠΦ.
* Προβολή της μονάδας μέσα από τους ιστοχώρους του FEE.
* Προβολή της μονάδας μέσα από τις σελίδες εντύπων.

* Το παρόν άρθρο προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα και η αναδημοσίευσή του στο e-pidotiseis.blogspot.com γίνεται με άδεια του συντάκτη. Απαγορεύεται η αντιγραφή και η αναδημοσίευση του χωρίς την άδεια του συντάκτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου